BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Motyvaciniai seminarai. Menama nauda

Motyvaciniai seminarai-tai renginiai per kuriuos apkūnus oratorius staugia ant sėdinčių salėje „Tu gali… (daugiau parduoti, uždirbti milijoną, būti sėkmingas ir t.t.).Dabar pat pasakyk sau…”.

Arba sportiškas oratorius su giliomis pauzėmis, smauglio, žiūrinčio į viščiuką išraiška veide kartojantis „Aš taip pat buvau nesėkmingas, tačiau vieną rytą aš tariau sau…”. Toliau repertuaras yra maždaug identiškas.

Gerus arba blogus oratorius mes matome politikoje, pramogų versle bei…motyvaciniuose seminaruose.

Nei vienu atveju šių oratorių gražbylystės nepraeina be pasekmių. Po rinkimų seka 4 metai panagių turinio nagrinėjimo higienistams nepriimtinu būdu („Viešpatie, na ka mes išsirinkom?”), dantų griežimo spaudžiant nuotolinio vaizdo pultelį („Nėra ką žiūrėti per tas lietuviškas TV!”) arba…masli veido išraiška sužinojus, kad yra galimybė dalyvauti motyvaciniame seminare.

„Yra galimybė” pasakyta diplomatiškai. Paprastai tai reiškia, kad darbdavys siūlo-nurodė tokiame seminare dalyvauti.Toliau viskas priklauso nuo žmogaus nusiteikimo. Viena kategorija pamąstys: „Ai, vis geriau negu darbe”. Tokio biuro planktono yra dauguma. Beje, po seminaro, tokie aktyviausiai aiškina, kad jis buvo nepakartojamas, jame jie pasisėmė daugybę patirties, kurią aktyviai imsis taikyti darbe.

Patarimas darbdaviui-netikėkite jais. Skiedžia jie dėl to, kad numano, jog visus tūkstančius, kurie buvo išmesti į balą tokio seminaro pirkimui, darbdavys slapta aprauda, o jie gi siekia pasirodyti „lojalūs darbuotojai”.

Kita kategorija išsižiojus žiūrės į tiesioginį „viršinyką” ir pagal komandą džiaugsis, po seminaro linksės galvomis, kada šis pažers „keletą neesminių kritinių pastabų”, bet „iš esmės” seminarą vertins kaip itin reikalingą ir naudingą bendrovei.

Bus ir trečioji, neskaitlinga tylių rezistentų grupė, kuri vykusį seminarą vertins kaip sugaištą laiką ir netikslingai panaudotus pinigus (išsireiškiau kaip galima mandagiau).

Kitaip tariant, motyvaciniai seminarai neduoda tiek naudos kiek iš jų tikimasi.

Visų pirma dėl to, kad tai yra komercija. Pranešėjo (mentoriaus, koučerio, vedėjo, lektoriaus ir t.t.) tikslas-jūsų pinigai. Kiek jūs įsisavinsite jo „metodiką” ir pateikiamas „unikalias žinias” jam svarbu. Tačiau tik tiek ar kompanija pas jį užsakinės mokymus kitiems (ar pakartotinus-tiems patiems) darbuotojams.

Antra, pranešėjų kvalifikacija. Teko matyti seminarų vedėjų, kuriems nepamaišytų logopedų pagalba.

Ir pagrindinė skepsio priežastis-pateikiamos informacijos lėkštumas ir nauda klausytojams. Naudos nėra. Praktiškai jokios. Greitas maistas ir tiek. Žinia, gyvenimas greitas, o tobulėti dvasiškai 20 metų pas Tibeto vienuolius skabant žolytes ir stebint kalnų upelius retas, kuris galimybių turime, bet gal tuomet rinkimės kitokį būdą o ne motyvacinių seminarų greitmaistį?

Pagarbiai,

 Sausuolis

Patiko (0)

Rodyk draugams

komentarai (2) | “Motyvaciniai seminarai. Menama nauda”

  1.   Dviguba V rašo:

    Pirma, jeigu nerandi seminare naudos, tai gal tiesiog jau žinai ir taikai( ar netaikai) seminare teikiamą informaciją. Antra, jei seminaras neturi jokios naudos, tai darbdaviui taip reikėtų ir pasakyti, nes jei jis juos užsako, tai visgi tikslas yra darbuotojų tobulėjimas. :) Mano nuomonė.

  2.   sausuolis rašo:

    Apie tai ir šis straipsnelis. Ačiū už komentarą:)

Rašyk komentarą